DIY - Hogyan javítsuk meg a széttört púderünket?

november 27, 2014

Biztosan Veletek is történt már olyan, hogy a nagy sietségben levertétek a púdereteket/szemhéjfestéketeket, ami csúfosan széttörött. Ma erre szeretnék megoldást nyújtani. :)

Ami szükséges:
  • 70%-os alkohol (elengedhetetlen)
    patikában vény nélkül lehet kapni és szerintem mindig jó ha van a házban. :)
  • pipetta
    szintén gyógyszertárakban beszerezhető, de nem nélkülözhetetlen, hiszen ennek a szerepét egy kis- vagy kávéskanál is teljesen jól betölti. :)
  • spatula
    ez sem olyan fontos, mert a kanál végével ezt a munkafolyamatot is meg tudjuk oldani
Az első és szerintem az egyik legfontosabb lépés, hogy fertőtlenítsük a spatulát vagy kiskanalat. Hiszen ez lesz az amivel új életet adunk a púderünknek. Alkoholos vattával töröljük át, így elkerüljük, hogy baktériumok kerüljenek a termékbe.
  1. A fertőtlenített spatulával/kanállal zúzzuk porrá a púder apró kis darabjait.
  2. Adjuk hozzá megfelelő mennyiségű alkoholt.
    Erre szolgál a pipetta. A legtöbb külföldi helyen, ahol láttam ezt a trükköt csupán pár cseppet írtak elő, ezért is tartottam fontosnak a pipettát. Valójában szerintem ez hülyeség, hiszen bőségesen kell adnunk hozzá alkoholt, ha krémes állagot szeretnénk elérni, márpedig ez a cél. Ezért is írtam, hogy szerintem egy kiskanállal finoman adagolva is meg tudjuk oldani. :) Nem is emlékszem, hogy én hány cseppet adtam hozzá, mert kb a 25-nél meguntam. A dolog lényege csupán az, hogy krémes állagot kapjunk.
  3. Simítsuk el.
    Itt használhatjuk a spatulát, de szerintem a kanál domború részével lehet a legegyenletesebben eloszlatni a masszát. Pár csepp a kanálra és egy-két simító mozdulat után készen is vagyunk.
  4. Hagyjuk kiszáradni.
    Eddig még nem említettem de azért használtunk alkoholt, mert ez nyom nélkül és gyorsan elpárolog. Érdemes valami meleg helyre tenni a gyorsabb száradás érdekében, de ne tegyük közvetlen a fűtőtestre, mert akkor sajnos megreped, ahogy a képen is látszik. Mindössze pár percig hagytam ott és megjelentek ezek a törések, miután elvettem onnan újabbak nem keletkeztek, így ezért valószínű, hogy ő volt a ludas.
Nekem a Rimmel stay matte púderem nem bírta a strapát. Már így is elég fogyóban volt ezért tudtam, hogy az egész műanyag tárolóját nem fogja kitölteni, így tettem a másik felébe egy régi Essence stay all day púdert, ami sajnos a törökországi hazautat nem bírta már. 

A módszert értelem szerűen lehet alkalmazni bármilyen por állagú készítmények esetén. Lehet az pirosító, bronzosító, szemhéjfesték....

Hosszú távú tapasztalatot nem tudok mondani, hogy a felújított púder meddig bírja, mert sajnos a harmadik használat után apró darabokra törtem. Hát ilyen az én formám. :/ Így sajnos arról, hogy az esetleges alkohol maradvány okoz-e bármilyen irritációt sajnos nem tudok véleményt mondani. Ezen idő alatt nekem teljesen rendben működött, a bolti változathoz képest annyit vettem csak észre, hogy kicsit keményebb volt az állaga, de így is szépen felvette az ecsetem.

Remélem tetszett ez a DIY bejegyzés és Ti is új életet tudtok majd adni széttörött sminktermékeiteknek. :)

Szeretitek a DIY ötleteket? Próbáltátok már ezt a módszert?

2 megjegyzés

  1. Én már számtalan poromat javítottam így, az alkohol tényleg nyom nélkül eltűnik belőlük. Tökéletes megoldás, hogy ne kelljen kidobni a potyautasokat. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a megjegyzést, jó tudni, hogy valóban nem okoz problémát az alkohol. :)

      Törlés