tavaszi, nyári smink rutinom

június 28, 2016

Már javában tombol a nyár, itt a kánikula és én csak a hűvös, tavaszi napok után vágyakozom. A nagy melegben egyre kevésbé viselek el bármit is az arcbőrömön. :/ Ilyenkor mindig könnyed és a lehető legkomfortosabb sminkterméket keresem. Tavasztól nyár végig nekem az elsődleges szempont a napi rutin során, hogy tartós, ugyanakkor üde sminket készítsek. Most megmutatom Nektek azokat a dekorkozmetikumokat, amikhez nagyon szívesen nyúltam tavasszal és feltehetően a nyár hátralévő részében is jó szolgálatot tesznek majd.

Tavasszal és nyáron mindenki szeret könnyed BB vagy CC krémekre váltani, én mostanában mégis egy alapozó után nyúlok. A Max Factor Colour Adapt alapozó ugyanis legalább olyan kellemes viselet az arcbőrömön, mint egy BB vagy CC krém. Könnyen el tudom oszlatni szivaccsal és ecsettel is, simítja és egységesíti a bőröm. Ígéretéhez hűen, valóban szépen igazodik a bőröm tónusához, pedig azelőtt sosem hittem benne. A pont az I-re pedig az enyhén matt finise teszi fel. Összességében  nagyon szép, természet hatást érek el vele, ugyanakkor kakukktojás a következő termékekhez viszonyítva, hiszen a tartóssága nem kimagasló, de púderrel jól korrigálható.

Ez pedig nem más, mint a Rimmel Lasting Finish 25H púderalapozó. Igen, még mindig abszolút kedvenc. Amíg kellemes az idő előbb felviszem a Max Factor alapozót, majd fölé jöhet a púder, szigorúan nedves szivaccsal a bőrbe ütögetve! Ha viszont a hőmérő 30-35° fölé emelkedik az alapozónak búcsút intek, és csak ezt használom!

A másik nagy kedvencem a Catrire Nude Illusion mattító porpúder. Időnként szeretem őket váltogatni. Ez is nagyon szépen mattit, de amit annál is jobban szeretek benne, az a fixáló hatása. A szem alatti korrektor hihetetlen jól a helyén tartja. Sokkal később csíkozódik be, ha finoman a szemem alá ütögetem egy ecsettel.

Nyáron mindenki inkább a bronzosítókra teszi le a voksát, de én ilyenkor is maradok a pirosítóknál. Most éppen a Max Factor Creme Puff pirosítót használom a 10 Nude Mauve színben. Ahogy az árnyalat neve is mutatja ez egy csodaszép természetes szín, enyhe mályvás tónussal és visszafogott arany fénnyel.

A korrektor, amit mostanában használok az a Max Factor MasterTouch. Nagyon könnyed állagú és extra világos. Mivel hófehér bőröm van sokszor nem, hogy alapozót, de korrektort is nehezen találok. Az Ivory 303 árnyalat tökéletes számomra, nem túl sárgás, szép üde tekintet biztosít. Plusz, a kékes karikáimmal is elbánik.

Ha már a szemeknél tartunk, akkor itt vannak az új kedvenc szemceruzáim is: a PUPA Easy Liner eyes rózsás árnyalata és a Multiplay 14-es árnyalata. A ceruzák tartósak és nagyon izgalmas nyári színekben kaphatók. Általában színes szemhéjtusként használom őket. Nekem ez a tökéletes nyári szemsmink. :D További infót ITT találtok róluk.

A színes szemceruzák mellett van egy másik nagy kedvence, amit nem a szemhéjamon, hanem a vízvonalamon használok. Ez nem más, mint a Max Factor Kohl Pencil 090 Natural Glaze árnyalata. Egyszerűen IMÁDOM. Nem gondoltam volna, hogy valaha is egy ennyire 'egyszerű' termékért rajongok majd, de így lett. A színe nagyobbítja a szememet és üdébbé teszi a tekintetem. Nagyon jól fog a vízvonalon és hosszú órákon át ott is marad. Ez nálam valami csoda, mert szinte perceken belül eltűnik bármilyen szemceruza a vízvonalamon. Tényleg próbáljátok ki!
 
A szempilláimat még mindig a Maybelline Lash Sensational spirállal festem ki. A legjobb, amit valaha próbáltam, de ezt már nagyon sokszor mondtam. Csodaszépen dúsít, szétválasztja a pillákat, nagyon tartós, nem pereg, és nem maszatolódik, még a 40°-ban (!) sem.

Nagyon régóta szerettem volna már kipróbálni egy szemöldök gélt, mert az elmondások alapján sokkal tartósabb, mint a ceruza vagy a szemöldökpor. Az eddigi tapasztalataim alapján a PUPA Eyebrow Definition Gel valóban tartós, a melegebb napokon is jól bírta, de sokkal kiemelkedőbbnek nem mondanám. Ettől függetlenül nem véletlen, hogy minden nap érte nyúlok. Könnyű használni, minimális mennyiség is elég belőle és a 001 Blonde árnyalat nekem tökéletes választás a vörös hajamhoz.

És végül kell egy jó kis nyári rúzs. Az utóbbi időben legtöbbször a Guerlain La Petit Robe Noir ajakrúzsért nyúltam. Az állaga olyan, mint egy ajakápolóé. Nagyon balzsamos, lágyan siklik a számon, ugyanakkor nem csúszkál. Első húzásra csak enyhe színt ad, de nagyon jól építhető és erős, intenzív szín érhető el vele. Fényes finise van, de miután az ajkam magába szívja a hidratáló összetevőeket csak a szín és a finom, virágos illat marad. Ez az, amit annyira szeretek benne. Nagyon örülök, hogy lehetőségem nyílt kipróbálni, ha tehetitek, szerintem próbáljátok ki.

Ez lenne az én tavaszi, nyári sminkrutinom. A fent említett termékeket tényleg nagyon szeretem, megbízhatóak és tartósak. Ugyanakkor kellemes viseletet nyújtanak a melegben. Ez a 10 dekormozmetikum biztos, hogy még sokszor a kezem alá kerül a nyár során.

Ti miket használtok a meleg napokon? Van valamilyen trükkötök a meleg ellen?

6 megjegyzés

  1. Hűű, jó hosszú lett!! :)
    A nagy melegben nálam első a fényvédő (EUCERIN SUN OIL CONTROL NAPOZÓ KRÉM-GÉL) erre jön egy BB krém (most épp a Rimmel 9in 1), korrektor (Catrice fluid), a púder (MAC Studio Careblend) és valamilyen piorsító-bronzosító kombó. :) Jó hogy megemlítetted a Rimmel Lasting Finish-t, még ősszel/ télen használtam egyet, de nem jött be igazán, talán most a nyári hónapokban jobban működne. Lehet hogy újraveszem majd. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig igyekeztem a lényegre hagyatkozni. :D Egyébként a szöveg nem annyira sok, csak az álló képek miatt tűnik végtelennek. :D
      A fényvédő nálam is alap, a bőrápolási rutin utolsó lépése. :)
      A Rimmel púderből nekem mindig van itthon egy, nagyon szeretem. Bár időnként kell a bőrömnek a váltás, mert úgymond 'hozzászokik' és kevésbé hatékony.

      Törlés
  2. Szia Ingrid!
    Nekem a folyékony korrektor szem alá, púder, pirosító, szemöldök formázó, szempillaspirál és szemceruza a hőség hatos. Ezek váltak be.
    Olyan gyönyörűek a képeid, milyen szerkesztőt használsz? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hőség hatod, ez nagyon jó. :D
      Köszönöm szépen. :) Adobe Photoshop CS6-ot használom, de igazából csak minimális korrekciót végzek. A fotózás során sokat pepecselek, nagy figyelmet fordítok a fényekre és a fényképezőgép manuális beállítására. :)

      Törlés
  3. Szia! Csodálatos bejegyzés lett, csak ámulok, hogy milyen gyönyörű és igazán minőségi képeket készítesz. Hihetetlenül szépek, maga a blog nagyon szép (először tévedek ide :) ). Megkérdezhetem, hogy a fejléced alapja honnan van? Egy barátnőm nagyon régóta keresi már ezt az alapot, nagy segítség lenne. Szuper blogod van, csak így tovább!

    Laura
    http://lauras-couture.blogspot.com

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Először is nagyon szépen köszönöm a kedves szavakat, igazán jól esik. :) Remélem a későbbiekben is visszatérsz ide. ;)

      A fejlécem a sablon része. A láblécnél található linkre kattintva nagyon sok ingyenes sablont le lehet tölteni. Illetve a Blogokról Neked és a Pillecukor blogon szoktam nézelődni és ott találok általában nagyon jó kis leírásokat, amik segítenek/segítettek a blog külső megjelenésében. No meg persze egy csomó HTML-kód szerkesztés. :/

      Törlés