kémia hámlasztás.

szeptember 19, 2015

Több mint egy hónappal ezelőtt megérkezett a WishTrend-ről rendelt COSRX Blackhead Power Liquid 4%-os BHA kémiai hámlasztóm. Ezelőtt sosem használtam még ilyen terméket és a blogon sem esett szó róla, ezért egy kis ismertetéssel szeretném kezdeni. Mi is az a kémia hámlasztó, miért jó....

A kémia hámlasztásról
Elsőre talán furcsán hangzik, de nem kell megijedni. Az otthon is használható kémiai hámlasztóktól nem fog cafatokban hullani a bőrünk, mint azt ahogy a külföldi átalakító műsorokban láthattuk. Ugyanakkor nem egyszerű krémről van szó, igen is sok mindenre kell figyelni, hogy valóban hatásos legyen és szép eredményt érhessünk el.

Ha a bőrünket hámlasztani szeretnénk, vagyis megszabadítani a felesleges elhalt hámsejtektől akkor azt kétféleképpen tehetjük meg. Használhatunk fizikai bőrradírt, ahol a szemcsék végzik el a dörzsölést  vagy kémiai hámlasztót, ami belülről hat. Kémia hámlasztóknál megkülönböztetjük az AHA vagy  BHA savat tartalmazókat (én most csak a BHA-ról írok a továbbiakban, de az AHA-ról a Krémmánia blogján és a Szépségrecepteken is sokat olvashattok.)

BHA  (Beta Hydroxy Acid), közismertebb néven szalicil sav. Zsírban oldódik és képes a pórusok mélyébe jutni, ott kifejtve hatását. Éppen ezért ezt leginkább zsíros, pattanásos, mitesszeres bőrre ajánlják. Szabályozza a bőr faggyútermelését és gyulladás csökkentő hatása is van.

"A BHA-val Salycilic Acid néven találkozhatunk az INCI listákon, azonban attól, hogy szerepel ez az összetevő a krémünkben még nem feltétlen jelenti azt, hogy valóban hámlasztó krémre tettünk szert. A BHA az exfoliáló tulajdonságát ugyanis csak savas közegben őrzi meg, a krémnek 3-4 között pH értéken kell lennie ahhoz, hogy a benne lévő szalicil sav hatásosan hámlasszon, a koncentrációnak pedig 0.5-2 % közöttinek kell lennie." (forrás: krémmánia blog) Tehát attól, hogy egy terméken szerepel, hogy szalicilsav tartalmú még nem minősül kémiai hámlasztónak.

A kémia hámlasztás során a bőrünk érzékenyebbé válik a Napra, éppen ezért nagyon fontos, hogy magas fatorszámú (minimum SPF30) fényvédőt használjunk reggelente. Különben csúnya, barna pigmentfoltok "ékesítik" a bőrt. Továbbá a használata is igényel némi odafigyelést. Ugyanis csak bizonyos pH-n működnek hatékonyan. Ha eddig is odafigyeltél, hogy kíméletes arctisztítót használj akkor ezzel nem lesz gondod, de ha nem, akkor érdemes gyengédebb SLS, alkohol és parfüm mentes arclemosóra váltani. Ha az arcunk már tiszta akkor jöhet a hámlasztó. A következő termék felvitelével azonban fél órát kell várni. Ennyi idő szükséges, hogy a bőrünk pH értéke normalizálódjon és ekkor folytathatjuk a napi rutinunkat és jöhetnek a szérumok, hidratálok stb.

Dióhéjban ennyit tudnék elmondani a kémia hámlasztásról, de ha eddig még nem hallottál róla és szeretnél belevágni mindenképp olvass utána ITT és ITT.
teszt- COSRX Blackhead Power Liquid 4%-os BHA hámlasztó

A COSRX márkára jellemzően letisztult, fehér dobozban érkezik, amit a termék is tükröz. Fehér, áttetsző, 100 ml-es kemény műanyag, fekete pumpás adagolóval. Az átlátszó kupak teljesen jól záródik, nem kell félnünk, hogy a folyékony, géles állagú termék kifolyik. Azonban a kémia hámlasztók nem csak a bőrünket teszik érzékennyé a Napra, hanem maga a termék is fényérzékeny. Éppen ezért érdemes elzárt, sötét helyen tárolni vagy a dobozába visszatenni, különben az összetevők "sérülhetnek".


Amit tapasztaltam
Tudni kell, hogy ha kémiai hámlasztásba kezdünk nagyon figyelni kell a bőrünkre miként, hogyan reagál. Hiszen ami a barátnőnknél bevált, (akinek teszem azt még megegyező a bőrtípusa is) nem biztos, hogy nekünk is jó lesz. Valakinek érzékenyebb a bőre és csak két vagy akár három naponta tudja használni, míg van aki minden este használja. Egyenlőre még én is a kísérleti fázisnál tartok, így igazából az itt olvasottak inkább csak első benyomásnak felelnek meg.
A vizes, enyhén géles állagú folyadékból egy pumpálásnyit nyomok a tenyeremre majd innen viszem fel az arcomra a szem és a szemkörnyékem kikerülésével. Meglepő módon nem túl ragacsos, a fél óra elteltével nekem teljesen beszippantja a bőröm. Próbáltam két pumpálásnyit is felvinni, akkor már éreztem némi ragacsos utóérzetet, de fölöslegesnek gondolom a mennyiséget növelni, mert változást nem tapasztaltam. Tehát én minden este egy pumpálásnyit viszek fel az arcomra. Soha nem csípett vagy irritált. A második héttől kezdve a bőröm puha, finom tapintású lett. A gyulladás csökkentő hatása vitathatatlan. Ezt már az első hét használatakor megtapasztaltam mikor napról napra tűntek el a meglévő pattanásaim. Sajnos azonban az újaknak nem igazán szab gátat. Tény, hogy a 40 fokot az én bőröm sem tolerálja és sajnos olyankor lényegesen rosszabb az állapota, így ezt még nem rovom fel. Az ősz beköszöntével, most már valóban megmutathatja mit is tud. Jó hír viszont, hogy lassan, de tisztulnak a pórusaim. Ne úgy képzeljétek el, hogy pikk-pakk nincsenek már mitesszereim, de látom a változást és remélem, hogy hosszabb távú használata során ez még jobb lesz.
Körülbelül ezek lettek volna az első tapasztalataim. Nem bánom, hogy belevágtam, de a wow hatás nálam elmaradt avagy még kell egy kis idő hozzá.

Remélem van, aki végigolvasta ezt az elég hosszúra nyúlt bejegyzést. :) Igyekeztem a legfontosabb információkra hagyatkozni, de úgy gondolom a kémia hámlasztás nem olyan dolog amibe csak úgy uk-muk-fuk bele lehet vágni. Most már én is több mint egy éve bújom a Krémmánián és a Szépségrecepteken lévő bejegyzéseket ezzel kapcsolatban. Rengeteg véleményt olvastam KM-en a Paula's Choices termékekről is, így ezt ajánlom Nektek is, főleg akkor ha eddig még nem is hallottatok a kémia hámlasztásról. A COSRX termékére Vikinél, az Oh My Brush blog írójánál bukkantam rá és ár-érték arányban döntöttem a koreai termék mellett.

Ha kedvet kaptál a kémiai hámlasztáshoz kérlek pusztán ez az bejegyzés alapján NE vágj bele. Olvasgass a már említett oldalakon, kérdezz másokat, akik már rutinosak.

Ti használtok kémia hámlasztót? Mik a tapasztalataitok?

4 megjegyzés

  1. Nagyon tetszett, hogy ilyen részletesen leírtál mindent, de még is lényegre törően :) Nekem is megvan már hónapok óta ez a hámlasztó, de nyáron jobban hanyagoltam. Nekem a pórusaimat abszolút nem tisztítja, pedig azért már hónapok óta használom, mindenesetre még mindig használgatom és majd később írok csak róla bejegyzést.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, örülök, hogy van aki végigolvasta. Ennél rövidebben sajnos nem tudom összefoglalni. :)
      Most hogy már normál idő van egyre szebb a bőröm és egyre jobban szeretem. Bár lehet hogy a C-vitamin szérummal közösen ennyire jók. :)
      Egyébként azok akik használtak a PC 2%-os BHA-ját azt mondják ez lényegesen gyengébb (más a BHA).

      Törlés
  2. Nekem ugyanez van fél éve és ahogy az elején írtad, mekkora különbségek lehetnek, hát igen, vannak, mert nálam 0 hatása van hosdzű alatt. Kis szomorkodás :)
    A cikk tetszett, jó mennyiségű az információadag. Ha egy valamibe belekötnék, akkor a Nap szót kicserélném napsugárzásra, de ez legyen a legnapobb bajom.
    A későbbiekben kíváncsi leszek a hosszú távú hatásaira is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most is csak azt tudom mondani mint múltkor. Lehet gyenge vagy az időfaktor... Oh my brush Viki múltkor írt egy nagyon jó posztot a termékek pH értékéről, sztem olvasd el mert az is lehet, hogy csak a rutinba van a bibi.
      Jobb ötletem nincs lévén hogy én csak most kezdtem hámlasztani. :)

      Törlés