szépülj a konyhából.

szeptember 17, 2014

A mai posztban a konyhában fellelhető szépítőszerekről szeretnék beszélni.
Nagyon sokszor érdemes felkeresni nagymamáink régi házi praktikáit, mert sokszor szebb eredményt érhetünk el, mint egy parabénekkel és irritáló alkohollal, illatanyaggal telinyomott kencével.
Ebben az esetben mindig tudjuk mi az ami a bőrünkre kerül, hiszen mi magunk készítjük el a csodaszert.

No de nézzük is szépen sorban

Szódabikarbóna
Nagyon sok felhasználási módja ismert, többek között házi tisztítószerként is kiváló, de nagyon jó házi sampon is. Biztos már sokan ismeritek ezt a módszert. Én először Takács Nóra videójában láttam és úgy is alkalmaztam. Azért írom múltidőben mert sajnos már nem tudom használni. :( A hatása nagyon jó,  soha semmilyen sampontól nem volt annyira tiszta és viszketés mentes a fejbőröm, mint amikor így mostam hajat, de sajnos úgy vettem észre, hogy a keratin terápiának nem tesz jót.  Az én meglátásom szerint sajnos "oldja" a tartós egyenesítést. :/  Ezzel pedig el is jutottunk a következő konyhai termékhez.


Almaecet
Hajmosás után ugyanis jöhet a "balzsam". Szintén Nórára és az ő módszerére tudok hivatkozni. Nagyon puhává, selymessé és fényessé teszi a hajat. No meg nem mellesleg a felesleges sampont/szódabikarbóna maradékot is leviszi. Ezt még ma is alkalmazom mert úgy vettem észre csak a szódabikarbóna nincs jó hatással a tartós egyenesítésre. Van aki nem öblíti ki az almaecetet, de én nem ezek táborába tartozom. Így is, míg meg nem szárad a hajam érződik az "illata". Elsőször a furcsa vizes tapintás okozott meglepetést, első alkalommal gondoltam na most nagy bajt csináltam, de nem, ez ilyen. Sajnos nem tudom megfogalmazni milyen is ez az érzés, de ha kipróbáljátok ne ijedjetek meg, ne álljatok neki újra hajat mosni. Szárítsátok meg a hajatokat, utána garantált a hatás.


Citrom
Aki nem bírja az ecetszagot az próbálkozhat citromos hajöblítéssel is. Itt azonban vigyázni kell, mert a haj színét is világosíthatja főleg ha az még festett is.

Nem szeretném ezt a posztot már tovább nyújtani, ezért most be is fejezném, de van még pár házi praktikám amit egy következő bejegyzésben mutatok be.

Ti próbáltátok már a fönt említett módszerek valamelyikét?

facebook | instagram | bloglovin | weheartit | krémmánia

4 megjegyzés

  1. Nekem is van egy ehhez hasonló bejegyzésem:
    http://thegirlwithbow.blogspot.hu/2014/08/top-5-filleres-szepsegtrukk.html

    A tiedből sok új információt kaptam, köszönöm!:) Hátha te is kedvet kapsz az én tippjeim közül valamihez:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Házi praktikákból sosem elég. :) Örülök, hogy találtál új infót. Olvastam a bejegyzésed, nekem is nagyon tetszik, a tea és uborka párosról még nem hallottam. :)

      Törlés
  2. sziia!
    díjat kaptál tőlem, majd nézz be hozzám. ^^
    http://pandanico.blogspot.hu/2014/09/liebster-blog-award.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia.
      Nagyon szépen köszönöm. :)) Hamarosan érkezik a bejegyzés.

      Törlés